"All I want for Christmas... een aantrekkelijk aanbod van secundaire arbeidsvoorwaarden waar ik gebruik van kan maken", zeggen Europese werknemers.
Toen we meer dan 58.000 werknemers in heel Europa vroegen wat hen tevredener zou maken met hun secundaire arbeidsvoorwaarden, zeiden ze dat ze "een grotere selectie van arbeidsvoorwaarden", "meer individueel op maat gemaakte arbeidsvoorwaarden" en "duidelijkere informatie over hun arbeidsvoorwaarden" wilden.
Hmmmm, dit klinkt als een klusje voor de Kerstman.
He's Making a List, He's Checking It Twice
Het is niet alleen de taak van de Kerstman om te weten welke kinderen stout of aardig zijn geweest, hij runt ook een multinationale organisatie met honderden elf- en rendiermedewerkers verspreid over de hele wereld.
Natuurlijk wil de Kerstman gezien worden als een aantrekkelijke en zorgzame werkgever. Daarom implementeert de Kerstman een 'globale-maar-lokale' arbeidsvoorwaarden-strategie, waarbij hij een aantrekkelijk scala aan lokale voordelen aanbiedt in verschillende landen, terwijl hij ervoor zorgt dat alle elfjes en rendieren zich één team voelen - waar ter wereld ze ook werken.
Om het welzijn van zijn elfen en rendieren te ondersteunen en de motivatie hoog te houden tijdens de hectische kerstperiode, raadpleegt de Kerstman The Future of Work Rapport om erachter te komen wat volgens werknemers de top 10 belangrijkste secundaire arbeidsvoorwaarden zijn.
Hieronder bekijken we een sneak-peek van de lijst, aftellend van nummer tien naar zes:
10. Klimaatgerelateerde arbeidsvoorwaarden
Tegenwoordig zijn steeds meer mensen op zoek naar manieren om hun ecologische voetafdruk te verkleinen, vooral jongere generaties. Als gevolg hiervan bieden steeds meer bedrijven groenere voordelen om aan de eisen van hun werknemers te voldoen. Om werknemers in Zweden bijvoorbeeld te helpen bij het maken van groenere keuzes, heeft het platform voor secundaire arbeidsvoorwaarden van Benify een ECO-label om aan te geven welke arbeidsvoorwaarden minder impact hebben op het klimaat dan andere in dezelfde categorie.
9. Bedrijfsunieke arbeidsvoorwaarden
Werknemersvoordelen zijn natuurlijk een geweldige manier om de waarden en cultuur van een organisatie te benadrukken. Arbeidsvoorwaarden die uniek zijn voor een organisatie en die nergens anders te vinden zijn, kunnen een geweldige manier zijn om talent aan te trekken en een concurrentievoordeel te bieden tijdens rekrutering. Werknemers die geloven dat hun werkgever een sterke bedrijfscultuur heeft, zijn loyaler en zullen het bedrijf eerder aanbevelen aan anderen.
8. Arbeidsvoorwaarden m.b.t. mobiliteit
Als gevolg van de pandemie is de afgelopen jaren de vraag naar arbeidsvoorwaarden met betrekking tot mobiliteit, zoals fietsen en elektrische fietsen, toegenomen, terwijl de behoefte aan OV-voordelen is afgenomen. Arbeidsvoorwaarden met betrekking tot mobiliteit worden vooral belangrijk geacht in Nederland en Frankrijk, op de voet gevolgd door Duitsland en Zweden.
7.Verzekeringen
De pandemie heeft ons allemaal op verschillende manieren getroffen en de manier waarop we naar de toekomst kijken beïnvloed. Veel medewerkers proberen nu een veiligere toekomst te creëren. Zo zijn verzekeringen steeds populairder geworden. Zo zegt 53% van de werknemers in Zweden, 47% in Nederland en bijna 42% in Frankrijk, dat verzekeringsvoordelen "zeer belangrijk" zijn.
6. Gezondheidsgerelateerde arbeidsvoorwaarden
60% van de werknemers in Zweden, bijna 58% in Nederland, 55% in Frankrijk en 40% in Denemarken, zegt dat gezondheidsgerelateerde arbeidsvoorwaarden voor hen erg belangrijk zijn. De vraag naar digitale zorgoplossingen, farmaceutische diensten en naprapathie
is het grootst. In het Benify-platform zien we een toenemend aantal bestellingen voor online gezondheidsadvies.
Wil je de rest van de lijst van de Kerstman zien?
Download vandaag nog de Top 10 most important benefits one-pager!