Werknemersbetrokkenheid door middel van creativiteit en innovatie

Laatst bijgewerkt: 2021-11-304 minuten leestijd

Abonneer je op onze blog

Elke organisatie begrijpt hoe belangrijk het is om zeer betrokken medewerkers te hebben. Hoewel veel verschillende factoren bijdragen aan de betrokkenheid van medewerkers, waaronder collega's, bedrijfswaarden en het gebruik van vaardigheden op het werk, is er nog een andere slimme manier.

Onderzoek heeft aangetoond dat creatief werk de betrokkenheid en werktevredenheid kan vergroten, en daarmee de prestaties en het behoud van medewerkers.

Met dit in gedachten transformeert de technische afdeling van Benify twee keer per jaar in een innovatiehub tijdens een hackathon-evenement dat bekend staat als ShipIT. Tijdens ShipIT-evenementen krijgen de software-engineers, -ontwikkelaars en -architecten van Benify de vrijheid om iets te creëren dat waarde toevoegt aan onze producten, medewerkers of het bedrijf zelf.

Creativity_Innovation_1

 

Het kan het creëren van functies zijn voor eindgebruikers, verbeteringen aan codes, de automatisering van een proces of iets dat de werking van de technische afdeling verbetert. Klinkt leuk, toch? Er is echter één addertje onder het gras: ze hebben slechts 24 uur de tijd om het te ontwikkelen.

 

Tijdsdruk en innovatie


Talloze onderzoeken hebben aangetoond dat beperkingen, waaronder tijd, creativiteit vaak stimuleren en tot nog meer innovatie leiden.

Zoals één artikel uitlegt: "Met beperkingen lopen dingen heel anders. We gebruiken onze mentale energieom vindingrijker te handelen. Als je iemand vraagt om een product te ontwerpen of te bouwen, krijg je misschien een handvol goede ideeën. Maar als je iemand vraagt om het te ontwerpen of te bouwen binnen een strak budget, is de kans groot dat je veel betere resultaten krijgt.”

Harvard Business Review deelt dat, "beperkingen bieden focus en een creatieve uitdaging die mensen motiveert om informatie uit verschillende bronnen te halen en te verbinden om nieuwe ideeën voor nieuwe producten, diensten of bedrijfsprocessen te genereren."

 Creativity_Innovation_2

Een winnend idee

Er zijn vele geweldige ideeën ontstaan tijdens ShipIT-evenementen, waarvan sommigen binnenkort beschikbare functies worden en andere nu al functies zijn die voor alle gebruikers in het platform beschikbaar zijn.

Een voorbeeld is de carpoolfunctie in het platform, waarmee eindgebruikers reizen van en naar het werk kunnen coördineren met hun collega's. Zodra een gebruiker zich registreert voor carpoolen, kunnen ze op een kaart zien of er collega's in de buurt zijn die willen meerijden. Met andere woorden, medewerkers kunnen carpoolen naadloos coördineren met collega's in de buurt, rechtstreeks vanaf het Benify-platform via de computer of de Benify-app op hun telefoon of tablet.

Creativity_Innovation_3

Spelen met innovatie


Maar het is niet alleen maar 'fun and games' Evenementen die gericht zijn op creativiteit, zoals ShipIT, benutten samenwerking en helpen bij het ontwikkelen van cruciale probleemoplossende vaardigheden. Zoals FastCompany schrijft, kan
leren door te spelen, ondersteuning bieden bij onze benadering van creativiteit en onze samenwerking op de werkplek en ons innovatieve potentieel verbeteren.

Benify heeft een toegewijd team van 250 personen in Product & Development die continu bezig zijn met het ontwikkelen van het prijswinnende SaaS-platform van het bedrijf. Met een toegewijd ontwikkelingsteam dat zich richt op het verbeteren van hun producten en technologie, kan Benify nauw samenwerken met klanten om oplossingen te verbeteren en te ontwikkelen.

Zoals de CEO van Benify, Joakim Alm, uitlegt: "Onze focus op technologie betekent ook dat we snel kunnen reageren op de behoeften van onze klanten en onze producten snel op de markt kunnen brengen."


Lees meer over medewerkersbetrokkenheid en flexibel belonen in onze gratis whitepaper, Waarom Flexibel Belonen en hoe zet je dit effectief in? te bekijken.

DOWNLOAD WHITEPAPER