Vandaag de dag begrijpen we allemaal hoe belangrijk het is om naar werknemers om te kijken en hen waar dat kan te steunen. Vooroplopende werkgevers weten dat het aanbieden van persoonlijk passende benefits, die waarde toevoegen aan het leven van iedere individuele werknemer, een van de manieren is om deze interesse en steun uit te dragen.
Benefits zijn alleen waardevol wanneer ze daadwerkelijk passen bij de wensen en behoeften van werknemers. Erachter komen welke benefits werknemers precies willen is echter nog niet zo gemakkelijk.
Flexibel belonen kan hierbij een uitkomst bieden. Door werknemers zelf te laten kiezen uit een divers aanbod van benefits, kunnen organisaties arbeidsvoorwaarden op maat aan te bieden. Een global benefitstechnologie stelt werkgevers in staat om een breder palet van flexibele arbeidsvoorwaarden aan te bieden en zonder extra administratie inclusie te creëren.
Drie manieren waarop global benefitstechnologie helpt om de beloning meer inclusief te maken.
1. Het creëert een gepersonaliseerde Employee Experience
Vandaag de dag zien we in werkplekken over de hele wereld, verschillende generaties naast elkaar werken. Al die generaties hebben natuurlijk hun eigen behoeften en voorkeuren, afhankelijk van de levensfase waarin zij zich verkeren als wel van persoonlijke factoren.
Global benefitstechnologie stelt organisatie in staat om een unieke en gepersonaliseerde ervaring neer te zetten voor iedere werknemer en iedere generatie. Net zoals wanneer zij inloggen bij Netflix, Spotify or Amazon, zien werknemers iedere keer wanneer zij inloggen op het benefitsplatform een gepersonaliseerd dashboard met benefits die specifiek op hen toepasbaar zijn en waar zij zich voor kunnen aanmelden.
2. Het stelt werknemers in staat zelf te kiezen hoe zij hun benefits willen gebruiken
In plaats van een ‘take it or leave it’ benadering tot benefits te nemen, stelt global benefitstechnologie werkgevers in staat om hun werknemers passende, waardevolle en betekenisvolle benefits aan iedere werknemers persoonlijk te bieden.
Global recruitmentorganisatie Adecco maakte de beslissing om een benefits administratiesysteem te implementeren, om de werknemersonafhankelijkheid en personalisatie met betrekking tot flexibele benefits te vergroten. Bovenop de reguliere vakantiedagen biedt Adecco werknemers in Nederland nog een 13 extra dagen per jaar. Werknemers kunnen zelf kiezen of zij deze vakantiedagen opnemen of (deels) uit laten betalen. Via het benefits administratiesysteem (desktop of mobiel) kunnen werknemers eenvoudig aangeven wat hun voorkeur is. Het systeem berekent vervolgens automatisch wat de uitbetaling zal bedragen.
Werknemers in staat stellen om via global benefitstechnologie hun eigen benefits te kiezen, resulteer niet alleen in een hoger gebruik en een hogere waardering van de benefits, maar straalt ook uit dat je jouw werknemers begrijpt en dat je voor iedere werknemer zorgt, wat cruciaal is voor inclusie.
3.Het stelt ál jouw werknemers in staat om toegang te hebben tot hun benefits
80% van de werkenden wereldwijd zit niet dagelijks achter een bureau. Wanneer je dus géén global benefitsplatform gebruikt dat werknemers via een app kunnen gebruiken, sluit je een groot deel van jouw personeelsbestand uit. Waarom zou je toegankelijkheid en inschrijving beperken tot computers die alleen gebruikt worden tijdens kantooruren?
Denk aan fabrieksmedewerkers, elektriciens, winkelmedewerkers en alle andere werknemers die niét de hele dag achter een computer zitten.
Door een app te gebruiken, stel je ál jouw werknemers in staat om hun benefits 24/7 te bekijken en gebruiken, wanneer en waar zij maar willen.
“Inclusion is not a matter of political correctness. It is the key to growth.”
— Jesse Jackson
Meer leren over welke benefits werknemrs nou echt willen en wat je zou moeten aanbieden? Download vandaag nog ons Employee Happiness Index e-book !