Gezondheids- en welzijnsbenefits als manier om talent aan te trekken en te behouden

Laatst bijgewerkt: 2023-01-184 minuten leestijd

Als er één ding is dat COVID-19 duidelijk heeft gemaakt, dan is het wel dat er niets belangrijker is dan onze gezondheid en ons welzijn. Als zodanig eisen werknemers over de hele wereld benefits die helpen de dagelijkse uitdagingen in het leven gemakkelijker te maken.

Uit de resultaten van onze enquête onder meer dan 19.000 werknemers en HR-managers blijkt dat na arbeidstijden en verlof gezondheids- en welzijnsbenefits door alle generaties worden beschouwd als de belangrijkste benefits voor werknemers.

In de Deloitte Global Human Capital Trends-enquête van 2020 geeft 80% van de bijna 9.000 respondenten aan dat employee wellbeing belangrijk of zeer belangrijk is voor het succes van hun organisatie.

 

De tijden veranderen

Werkgevers beseffen hoe belangrijk het is hun werknemers benefits aan te bieden die de gezondheid en het welzijn van de werknemers ondersteunen, zowel om aan de vraag te voldoen als om wereldwijd talent aan te trekken en te behouden.

Uit onze enquête uit 2020 onder HR-professionals blijkt dat 35% zegt dat de pandemie heeft geleid tot veranderingen in hun strategische werk rond de gezondheid van werknemers.
De meeste aandacht gaat uit naar de preventie van mentale aandoeningen en het aanbieden van een breder scala aan gezondheids- en welzijnsbenefits die digitaal kunnen worden gebruikt.

“U moet uw aanbod van benefits elk jaar evalueren om echt te weten of wat u aanbiedt aantrekkelijk is. We zien dat benefits de betrokkenheid verhogen en daarom is het belangrijk om een strategie te hebben", zegt Mari Schäder, HR Manager bij het Zweedse technologie-, digitaliserings- en leiderschapsbedrijf Knightec.

De tijden veranderen

Gezondheid en welzijn als instrument voor behoud

Het beste wat u als werkgever kunt doen om talent te behouden, is ervoor zorgen dat uw werknemers zich bewust zijn van uw investering, zodat ze begrijpen hoezeer u hen waardeert. Door ervoor te zorgen dat werknemers op de hoogte zijn van de beschikbare gezondheids- en welzijnsinitiatieven laat u zien dat u om het welzijn van uw mensen geeft.

Als u zich afvraagt hoe belangrijk bewustmaking is: uit ons onderzoek blijkt dat 8 op de 10 werknemers hun totale pakket van secundaire arbeidsvoorwaarden onderschatten. Met andere woorden, veel inspanningen en ondersteuning van werkgevers blijven onopgemerkt en onbenut.

Aan de andere kant geeft het verstrekken van een total reward statement aan werknemers elk individu een geïllustreerd overzicht van hun total reward, inclusief gezondheids- en welzijnsbenefits.

welzijnsbenefits

Talent aantrekken met gezondheids- en welzijnsbenefits

Op dezelfde manier kunnen werkgevers bij het aantrekken van nieuw talent de toon zetten en vanaf het begin de juiste indruk maken door kandidaten tijdens sollicitatiegesprekken hun totale beloning te presenteren.

Hoewel het salaris een belangrijk deel van iemands beloning uitmaakt, is er meer waar kandidaten aandacht aan besteden, vooral als er aanbiedingen van meerdere werkgevers zijn. Leg de kandidaten een geïllustreerde uitsplitsing van hun volledige vergoedingspakket voor, met de nadruk op de aangeboden gezondheids- en welzijnscomponenten.

Door de kandidaten tijdens sollicitatiegesprekken bewust te maken van hun totale beloning, slagen werkgevers er niet alleen in ervoor te zorgen dat kandidaten zich bewust zijn van hun volledige investering, maar laten werkgevers ook zien dat de gezondheid en het welzijn van hun werknemers belangrijk zijn voor de organisatie. Dit draagt in hoge mate bij aan het versterken van het werkgeversmerk.


Op zoek naar tips over hoe u een succesvolle wereldwijde benefitsstrategie kunt opbouwen? Download vandaag nog onze gratis tips.

5 STAPPEN VOOR EEN SUCCESVOLLE BENEFITSTRATEGIE