Hoe je werknemers bewuster maken van hun Total Reward met behulp van een smartphone

Laatst bijgewerkt: 2022-07-196 minuten leestijd

Als je de volgende keer in de bus of trein zit, kijk dan eens snel naar de mensen om je heen. Wat is het belangrijkste dat ze allemaal gemeen hebben? De U.S. National Library of Medicine  heeft een observationele studie uitgevoerd waarbij ze willekeurig een steekproef namen van passagiers van het Mass Rapid Transit (MRT) systeem in de grootstedelijke stad Taipei. In totaal werden 1.230 proefpersonen tijdens 400 ritten geobserveerd en van alle passagiers die zaten, gebruikte 41% een mobiele telefoon. 

Maar niet alleen in het openbaar vervoer zijn we met onze telefoons bezig. Daniel Kruger van het Institute for Social Research bij de University of Michigan voerde een onderzoek  uit waarbij hij observeerde wat er gebeurt als mensen in de rij staan voor een evenement of in de rij staan om een kop koffie te kopen. Kruger ontdekte dat 62% van de mensen hun mobiele telefoon gebruikte om de tijd te doden. Ongeveer de helft van deze mensen gebruikten hun telefoon al toen ze aankwamen, terwijl de andere helft hun telefoon na aankomst tevoorschijn haalde - 55% van hen binnen 10 seconden.

Volgens de Amerikaanse editie van de 2018 Global Mobile Consumer Survey van Deloitte  kijken Amerikanen zo'n 14 miljard keer per dag op hun smartphone — een gemiddelde van 52 keer per gebruiker. Hier in Europa zullen de statistieken waarschijnlijk even hoog zijn.

 

Work-life, privéleven - we zijn altijd verbonden

Tegenwoordig leven we in een altijd-aan, 24/7 digitale wereld, niet alleen thuis maar ook op het werk. Uit een studie van Deloitte blijkt dat 84% van de Amerikaanse werknemers hun persoonlijke telefoon tijdens werktijd gebruiken. YouGov  in het VK deelt mee dat 75% van de werknemers in het VK hun telefoon checkt terwijl ze aan het werk zijn, terwijl een enquête van Udemy  deelt dat 36% van de millennials zegt dat ze 2 of meer uren per werkdag op hun telefoon kijken voor persoonlijke activiteiten. Dus als werkgevers hun personeel willen bereiken en betrokken willen houden, kunnen ze het beste contact met hen maken op het apparaat dat ze altijd bij zich hebben.

Heb je een belangrijke bedrijfsboodschap over te brengen? Moet je een herinnering sturen over naderende inschrijfdata voor benefits? Wil je de deelname voor een bepaalde benefit vergroten? Wil je jouw medewerkers meer bewust maken van hun totale beloning? Bereik ze waar ze zijn - op hun telefoon.

Volgens Global Mobile Workforce Update, wordt verwacht dat tegen 2022 meer dan 42% van de wereldwijde beroepsbevolking mobiel zal zijn. Daarom geven, zoals we uitleggen in ons Employee Experience e-book, steeds meer werkgevers gehoor aan de oproep en bieden ze hun werknemers mobiele apps en andere interactieve, personaliseerbare digitale ervaringen aan, zodat hun personeel verbonden, betrokken en mondig kan blijven.

medarbetarapp

Een tool voor werving en behoud

Op de huidige arbeidsmarkt waar bedrijven concurreren om talent aan te trekken en te behouden, is het slim zaken doen als je werknemers bewust maakt van je volledige investering. Dit geldt vooral voor Generatie Z  die, volgens de International Federation of Accounts (IFAC), zeggen dat hun top 3 carrièredoelen een stabiel loopbaanpad, work-life balance, en concurrerende salarissen en benefits zijn.

Uit onze Compensation Gap-enquête blijkt dat 8 van de 10 werknemers hun totale vergoedingspakket onderschatten en dat werknemers gemiddeld tot 33% van het geld dat hun werkgevers aan hen uitgeven niet kennen, inclusief benefits, verzekeringen, subsidies en pensioenen. Daarom is communicatie over beloning essentieel.

Bij de werving van personeel en tijdens de hele employee experience moeten werkgevers ervoor zorgen dat werknemers zich bewust zijn van de volledige waarde van hun vergoedingspakket, dat verder gaat dan alleen het salaris. Bewustwording en waardering zijn van vitaal belang voor zowel het behoud als de werving.

 

De beste manier om je volledige aanbod te presenteren

Dus, wat is de beste manier om kandidaten en werknemers bewust te maken van de werkelijke waarde van je aanbod? Door visualisatie en door werknemers een Total Reward Statement (TRS) voor te leggen.

Wat is een Total Reward Statement? In het kort berekent en rangschikt een Total Reward Statement een geïllustreerde uitsplitsing van het totale beloningspakket van een werknemer. Dit kan bestaan uit:

    • Benefits                                                         
    • Verzekeringen
    • Pensioenen
    • Belasting en fiscale bijdragen
 
    • Werkgeversbijdragen aan nationale verzekeringen
    • Eventuele aanvullende compensatie (bv. een bonus voor werknemers)pop-up-icon-TRS-400x400
 

Een Total Reward Statement kan als een fysiek document aan de werknemers worden voorgelegd, meestal eenmaal per jaar, maar de toonaangevende bedrijven van vandaag geven de werknemers toegang tot een digitaal Total Reward Statement via een werknemersportaal.

 

Hun aandacht trekken

Hoewel er veel creatieve manieren zijn om employee benefits te communiceren, is de meest effectieve manier om push-notificaties of portaalberichten rechtstreeks naar de telefoons van de werknemers te sturen en hen eraan te herinneren dat ze hun Total Reward Statement via hun werknemersportaal kunnen inzien. Het beste is nog dat medewerkers vanaf hun telefoon op hun portal kunnen inloggen door de app te starten.

Het beste is nog dat de werknemers dan hun Total Reward Statement op hun mobieltje kunnen bekijken waar en wanneer het hen uitkomt, of dat nu op weg van/naar het werk is, of ontspannen thuis of als ze in de rij staan bij de koffieshop.


Lees verder over het creëren van bewustzijn en waardering door middel van Total Reward Statements door onze whitepaper te downloaden, Total Reward Statement: Showing Employees Your True Investment 

TOTAL REWARD STATEMENT WHITEPAPER