Simpel gezegd, als het op technologie aankomt, moeten bedrijven bijblijven, anders raken ze achterop. HR-managers van toonaangevende, vooruitdenkende organisaties begrijpen hoe cloud-gebaseerde oplossingen hen kunnen helpen unieke, gepersonaliseerde digitale ervaringen voor hun werknemers te creëren, de communicatie te verbeteren en de betrokkenheid te vergroten.
Met 47.000 werknemers over de hele wereld was het voor SPIE, een onafhankelijke Europese leider in multitechnische diensten op het gebied van energie en communicatie, van het allergrootste belang om al hun werknemers te kunnen bereiken en betrekken.
De meeste werknemers van SPIE werken niet op een kantoor. Daarom is het van vitaal belang dat alle werknemers bedrijfsnieuws en -updates ontvangen en toegang hebben tot informatie over hun dienstverband. Hoewel SPIE haar werknemers een royaal pakket vergoedingen en voordelen biedt, had het bedrijf moeite om dit aanbod aan haar werknemers over te brengen.
Op het platform stappen
Gelukkig kunnen werkgevers zoals SPIE tegenwoordig dankzij de technologie met hun personeel communiceren en ze bewuster maken van informatie over hun loopbaan. Lees ook ons artikel over hoe zowel HR als de werknemers technologie kunnen gebruiken.
SPIE nam contact op met Benify om een oplossing te vinden die hen kon helpen. “Onze medewerkers vertelden ons dat ze informatie nodig hadden maar moeite hadden die te vinden. Ik nam toen contact op met Benify om te zien wat ze te bieden hadden - en ze pasten perfect bij onze behoeften,” vertelt Jolien Driesen, Compensation & Benefits Manager bij SPIE.
Met de hulp van Benify lanceerde SPIE haar wereldwijde benefits en total rewards platform, dat een krachtige, geïntegreerde communicatie-engine en werknemers-app omvat.
Werknemers bereiken via een App
Aangezien veel werknemers van SPIE tijdens werktijd geen toegang hebben tot een computer, zijn smartphones en apps voor werknemers van cruciaal belang.
Uit ons onderzoek in 2020 onder 5.000 werknemers blijkt dat 56% van de werknemers in Zweden, 49% in het VK en 48% in Duitsland zegt het belangrijk te vinden dat ze op hun telefoon toegang hebben tot hun employee benefits-platform.
Uit het onderzoek komen ook drie kanalen naar voren waarvan werknemers zeggen dat ze graag zouden zien dat hun werkgevers er vaker gebruik van maken: chattools, sms- en tekstberichten, en pushmeldingen in mobiele apps.
Nu werknemers overal in toenemende mate vanuit huis werken als gevolg van de coronapandemie, stelt het gebruik van een werknemersapp werkgevers in staat dichter bij hun werknemers te komen. Zorg dat je onze post leest over waarom jouw bedrijf een werknemersapp nodig heeft.
Consistente ervaring op alle platformen
Door gebruik te maken van cloud-gebaseerde technologie kunnen werkgevers een consistente digitale werknemerservaring creëren en aanbieden voor elke werknemer. Het zorgt ervoor dat alle werknemers dezelfde toegang krijgen tot cruciale informatie, of ze nu een computer gebruiken of een app op hun smartphone of tablet.
Omdat Benify een cloud-gebaseerde oplossing biedt, kunnen werknemers de Benify app gebruiken met dezelfde functionaliteit als de desktopversie. “Veel van onze medewerkers hebben geen toegang tot een laptop, dus gebruiken ze in plaats daarvan de app, die precies dezelfde informatie heeft als het online platform. We kunnen onze medewerkers gerichte communicatie sturen en zij kunnen met één klik inloggen en toegang krijgen tot hun persoonlijke platform, waar ze alleen informatie zien die voor hen van belang is,” legt Driesen uit.
Door toegang te krijgen tot het platform via de app, kunnen werknemers berichten lezen, op de hoogte blijven van belangrijk bedrijfsnieuws, zich digitaal inschrijven voor secundaire arbeidsvoorwaarden en hun vergoedingen bekijken waar ze ook zijn en wanneer het hen het beste uitkomt.
Gepersonaliseerde en relevante informatie
Toegang hebben tot informatie is belangrijk, maar nog belangrijker is dat de informatie gepersonaliseerd en relevant is. Elke dag worden we gebombardeerd met e-mails, app-meldingen en sms-berichten. Het feit is dat het niet persoonlijk is, het wordt niet gelezen.
De uitgebreide filtermogelijkheden binnen het platform van SPIE zorgen ervoor dat medewerkers alleen informatie te zien krijgen die voor hen relevant is. Bovendien kan SPIE, om de relevantie te waarborgen, berichten opstellen en deze vervolgens via e-mail, pushberichten of als bericht binnen het platform versturen naar specifieke personen, groepen, regio's of zelfs degenen die in aanmerking komen voor een bepaalde arbeidsvoorwaarden.
Zorgen dat werknemers op de hoogte zijn, was nog nooit zo eenvoudig. Als SPIE haar medewerkers op de hoogte wil brengen van een nieuwe arbeidsvoorwaarden of een wijziging in een bestaande arbeidsvoorwaarden of haar medewerkers eraan wil herinneren dat zij hun totale beloning digitaal kunnen bekijken en een helder van hun totale beloning kunnen krijgen, dan kan dat heel eenvoudig.
Wil je meer lezen over SPIE en hoe zij hun Benify platform gebruiken?