Vijf manieren waarop technologie de communicatie over arbeidsvoorwaarden heeft verbeterd

Laatst bijgewerkt: 2022-07-195 minuten leestijd

Effectieve communicatie is altijd belangrijk geweest op de werkplek. Nu door COVID-19 veel werknemers momenteel vanuit huis werken, is communicatie nog veel belangrijker geworden.

In de afgelopen jaren heeft communicatie op de werkplek zich ongelofelijk snel ontwikkeld. Alleen al in de eerste helft van 2018 is $1,33 miljard geïnvesteerd in HR-technologie, meer dan de totale uitgaven in heel 2017. En dat was slechts voor nieuwe technologieën, upgrades aan bestaande systemen zijn hier niet bij inbegrepen.

De toonaangevende organisaties van vandaag begrijpen het belang van het aannemen van een mobiele-native mindset. Technologie heeft werkgevers de mogelijkheid gegeven om hun personeel altijd en overal te bereiken, en op elk apparaat, inclusief de communicatie van secundaire arbeidsvoorwaarden. 

Hier zijn vijf voorbeelden van hoe technologie precies dat doet:

 

1. Employee Benefits Platforms 

Naast het verminderen van de HR-administratie door automatisering en het creëren van een grotere mate van selfservice voor werknemers dankzij digitale inschrijvingsmogelijkheden, hebben de benefits platforms een revolutie teweeggebracht in de ervaring van werknemers, met inbegrip van de communicatie.

Wanneer medewerkers inloggen op hun gepersonaliseerde benefits platform, kunnen ze berichten van het bedrijf lezen en aankondigingen zien die op hun welkomstpagina zijn geplaatst. De welkomstpagina is de perfecte plek waar beheerders berichten kunnen plaatsen over nieuwe secundaire arbeidsvoorwaarden of wijzigingen in bestaande arbeidsvoorwaarden.

Als je gebruik maakt van een benefits platform met een eigen geïntegreerde communicatie-engine, kun je ook automatisch berichten versturen, herinneringen over inschrijfdata automatiseren en uitnodigingen bij specifieke levensfasen, zoals werkjubilea, automatiseren.

 

2. De mogelijkheid om je gehele personeelsbestand te bereiken via de smartphone

Wat zouden we moeten zonder onze telefoons? Volgens onderzoek brengt de gemiddelde volwassene 3,15 uur per dag door op zijn mobiele telefoon (telefoongesprekken niet meegerekend). Andere onderzoeken tonen aan dat de gemiddelde persoon elke 12 minuten op zijn of haar telefoon kijkt, waarbij 10% dit zelfs elke vier minuten doet. 

Nu ongeveer 80% van de werknemers wereldwijd zegt geen vaste bureauplek te hebben, geeft het feit dat je met je hele personeelsbestand kunt communiceren op één apparaat dat ze altijd bij zich hebben, een ongeëvenaard bereik aan de werkgevers van vandaag.

Stuur pushmeldingen om nieuwe benefits, opwindende aanbiedingen, herinneringen over inschrijfdata of wijzigingen aan bestaande inschrijvingen rechtstreeks naar de telefoon van je medewerkers te communiceren.

benify-employee-app

 

 3. Gepersonaliseerd via gerichte communicatie

Tegenwoordig worden we allemaal gebombardeerd met informatie. De enige manier om boven het kaf uit te stijgen en je boodschap te laten doordringen is door personalisatie.

Door gebruik te maken van de communicatietools binnen je benefits-platform kun je met gerichte communicatie unieke en gepersonaliseerde communicatie tot stand brengen. Met gerichte communicatie kan de verzender de inhoud van het bericht aanpassen en vervolgens verschillende variaties van het bericht naar specifieke doelgroepen sturen, waardoor het bericht persoonlijker wordt.

Met verschillende filters kun je je bericht naar specifieke individuen, groepen, afdelingen en zelfs landen sturen. Als je bijvoorbeeld een nieuw benefit hebt dat alleen relevant is voor bepaalde medewerkers of bepaalde regio's, kun je je bericht alleen sturen naar degenen die het aangaat. Het kan ook zijn dat je wijzigingen aan een benefit wilt doorgeven en dat je daarom het bericht alleen wilt sturen naar degenen die geregistreerd zijn voor die benefit.

 

4. Bereik via meerdere kanalen

Verschillende generaties hebben verschillende voorkeuren voor communicatie. Tegenwoordig kunnen werkgevers verschillende kanalen gebruiken om te communiceren met hun personeel, op basis van de voorkeuren van de werknemers.

Werkgevers kunnen gebruik maken van samenwerkingstools als Slack of Microsoft Teams om informatie over benefits direct met hun personeel te communiceren. De meeste samenwerkingstools bieden ook de mogelijkheid om kanalen en subkanalen aan te maken, zodat je specifieke berichten en updates naar specifieke groepen kunt sturen. 

Met behulp van een benefits platform met een ingebouwde communicatie-engine kunnen platformbeheerders selfservice communicatietools gebruiken om berichten op het platform te plaatsen, e-mails te versturen of push-meldingen naar de telefoons van medewerkers te sturen, en dat alles vanuit één bron.

Op deze manier sturen werkgevers de juiste boodschap naar de juiste persoon via het juiste kanaal.

Industry_4.0_2

 

5. Je wereldwijde personeelsbestand virtueel betrokken houden

Nu overal werklocaties van thuis uit werken in verband met COVID-19, zijn video- en virtuele vergaderplatforms zoals Skype, FaceTime, Zoom en Microsoft Teams een essentieel onderdeel geworden van de communicatie van elk bedrijf.

Organiseer maandelijks of driemaandelijks een virtuele bedrijfsbrede bijeenkomst waar je alle medewerkers - waar ze zich ook bevinden - informeert over belangrijke aanmeldingsdata voor benefits, wijzigingen in benefits, nieuwe aanbiedingen en nog veel meer.

Neem bovendien videoboodschappen op of maak opnames van webinars om je benefits te communiceren en plaats deze video's vervolgens op de welkomstpagina van je benefits platform, intranet of zelfs de social media-kanalen van het bedrijf.


Vandaag de dag moeten werkgevers alle beschikbare communicatiemiddelen gebruiken om hun werknemers te kunnen bereiken waar zij zich bevinden, en om zowel bewustzijn als waardering voor de benefits te vergroten. Download onze whitepaper om meer te weten te komen!

EMPLOYEE COMMUNICATION WHITEPAPER