AstraZeneca is niet alleen een van de grootse biofarmaceutische organisaties wereldwijd. Het bedrijf werkt ook constant aan het behouden van haar reputatie als een van de beste werkgevers voor zowel gevestigd als opkomend talent.
Na een werknemersonderzoek moest AstraZeneca echter concluderen dat medewerkers niet zo tevreden waren met hun benefits. Door een gebrek aan bewustzijn van het bestaan van de benefits die AstraZeneca aanbiedt, verloren diezelfde benefits hun waarde.
AstraZeneca is daarin niet de enige. Ons Compensation Gap onderzoek onthult dat 8 op de 10 werknemers hun totale compensatiepakket onderschatten. Daarnaast laten onze bevindingen zien dat werknemers die duidelijke informatie ontvangen over hun benefits, 73% meer tevreden zijn met hun compensatie en benefits.
Maak werknemers bekend met jouw investering
Werkgevers besteden een hoop tijd en geld aan het samenstellen van hun compensaties, met een zorgvuldig uitgekozen benefitpakket dat voor iedere individuele werknemer aantrekkelijk kan zijn. Helaas kan deze investering ondergewaardeerd blijven wanneer werknemers niet weten wat deze investering precies inhoudt.
Bedenk: met het vergroten van de kennis over de benefits die jij aanbiedt, vergroot je de waarde van deze benefits. “Als we enkel zouden communiceren over het netto salaris dan zouden we niet eens een káns hebben in de UK of US. Wanneer we bijvoorbeeld kunnen laten zien dat ons pensioen een van de beste is, dán concurreren we met de andere werkgevers,” deelt Ulf Holmgren, Regional Benefits Lead bij AstraZeneca.
In de huidige ‘War for Talent’ moeten organisaties ervoor zorgen dat hun werknemers zich bewust zijn van hun totale beloning, anders lopen ze het risico hen kwijt te raken. Office Team deed een onderzoek dat aantoonde dat 66% van de werknemers hun werk waarschijnlijk zou verlaten als zij zich niet gewaardeerd zouden voelen.
Een concurrerend aanbod is belangrijker dan ooit
Het vergroten van het bewustzijn van de totale beloning is vooral belangrijk wanneer je Generatie Z wilt aantrekken. International Federation of Accounts (IFAC) deelt dat de top 3 carrièredoelen van Generatie Z bestaat uit een stabiel carrièrepad, werk-privé balans en een competitief salaris plus benefits.
Een SHRM Employee Job Satisfaction And Engagement report onthult dat na het respectvol omgaan met alle werknemers, de compensatie de tweede belangrijkste bijdrage levert aan werktevredenheid.
Zoals Inc. in een artikel deelt, worden belonings- en erkenningsprogramma’s steeds noodzakelijker nu de jongere generaties – Millennials en generatie Z – binnenkort het grootste deel van de wereldwijde arbeidsmarkt bekleden.
Maak het duidelijk
De meest effectieve manier waarop je ervoor kunt zorgen dat al jouw werknemers zich bewust zijn van jouw totale investering, is het communiceren van die investering via een Total Reward Statement (TRS). Wat een Total Reward Statement is? Een Total Reward Statement geeft werknemers een visueel financieel overzicht van hun totale compensatiepakket, inclusief salaris, pensioen, benefits, verzekeringen, bonussen, subsidies voor eten en drinken en iedere andere vorm van compensatie.
Een Total Reward Statement (TRS) kan fysiek worden getoond, of digitaal via een werknemersportaal of benefitsplatform. Wanneer het TRS digitaal beschikbaar is, kunnen veranderingen in het compensatiepakket real-time worden geüpdatet. Denk aan het toevoegen van nieuwe benefits. Zo heeft de werknemer altijd een accuraat en actueel overzicht van de waarde van zijn of haar compensatie.
Na het lanceren van hun werknemersportaal groeide in het geval van AstraZeneca onder de medewerkers het bewustzijn van hun totale compensatie met bijna een kwart.
Wil je meer leren over hoe je jouw werknemers bewust maakt van jouw totale investering? Download onze whitepaper, Total Reward Statements: Showing Employees Your True Investment.